Isu Tegur Konsert Kpop, Pu Syed Diugut Tembak?- “Pistol Dah Beli Siap”



Ustaz Syed Mohd Bakri Syed Ishak atau lebih dikenali sebagai PU Syed ialah seorang pendakwah di Malaysia. Telah dinobatkan sebagai juara dalam rancangan realiti islamik terbitan astro oasis iaitu Pencetus Ummah musim ke-3 pada tahun 2015.

Tugas sebagai seorang pendakwah bukanlah satu kerja yang mudah. Pelbagai rintangan dan cabaran yang perlu dihadapi untuk mengadap musuh-musuh islam.

VIA google

Baru-baru ini, PU Syed berkongsikan satu video di mana dia memberikan ceramah sambil menyelit isu konsert kpop yang di adakan di kuala lumpur.

“Bukit jalil nuh 63 ribu orang datang konsert Blackpink, tiket bukan seringgit tapi beratus ringgit. konsert tu diadakan ketika orang lain dilanda musibah banjir, saya khabar dalam satu posting oleh kerana kecewa dgn keadaan itu, PU Syed berdoa supaya allah alihkan banjir tersebut di stadium itu tpi dengan kuasa allah tiada setitik pun banjir dan PU Syed diperli oleh mereka sambil berkata “tuhan bersama kami tiada hujan”.
VIA instagram PU Syed

PU Syed memberitahu lagi, ada satu hadis mengatakan bahawa Allah S.W.T akan hantar gempa bumi dan banjir serta tanah runtuh yang banyak waktu penyanyi-penyanyi wanita tumbuh bak cendawan selepas hujan.

Mendapat Ancaman Bunuh

Video tersebut mendapat kecaman dari peminat Kpop tersebut malah ada yang memberi ancaman bunuh kepada PU Syed. Namun PU Syed tidak gentar akan kecaman tersebut dan beliau tetap dengan pendiriannya untuk meneruskan dakwahnya.

Namun ada juga yang menggertak beliau dan menghantar mesej di instagram untuk menunjukkan rasa ketidakpuasan hati mengenai isu Kpop itu.

VIA instagram PU Syed

Apa-apa pun yang terjadi, kita ambil yang baik dan tingalkan yang buruk. Jadikan sirah-sirah terdahulu sebagai pengajaran untuk masa kini.

Comments

Popular posts from this blog

Pakai Baju Sendat & Seluar Pendek, Ini Yang Jadi Kepada Yuna

DS Khazrul Dah ‘Move On’, Tayang GF Baru, Tak Sangka Ini Orangya

“Melompat Happy Lah Si Anak Kazar Tu..” – Syamsul & Puteri Sarah Bakal Cerai, Nama Ira Kazar Pula Dipetik, Rupannya Sebab Ini